Sunday 16 January 2011

Návštěva LCC

Lisa,  moje LCC, čili koordinátorka, nebo-li také "local childcare coordinator", která se tu o mě bude starat po celou dobu mého pobytu, volala už někdy po mém příjezdu v neděli. Nejdřív mluvila jenom s rodinkou a pak volala ještě jednou a chtěla mluvit i se mnou. Vlastně ani nevím, proč se mnou musela mluvit, ptala se mě jen jaká byla cesta a jak jsem dorazila a jestli vše ok, a že během týdne přijde k nám domů.

Melissa ji zmínila už kdysi, když sem tenkrát přišla zjistit, jestli je to "normální rodina" a jestli pro mě mají slušný pokoj a koupelnu, kterou mě můžou poskytnout atd. Už tenkrát se Melissa smála některým jejím poznámkám a připomínkám typu: řekni jí (tedy mě), aby si uklízela pokoj jednou týdně, napište jí onu "handbook", kterou jsem tu již dřív zmiňovala atp. Dost jsem byla ráda, když se zdálo, že takovéto "rady" pouští Melissa jedním uchem tam a druhým ven, a že sdílí názor, že nejsem pětiletý smrádě, aby mě musela dávat takovéhle příkazy a zákazy....

Každopádně, LCC jí volala, že se staví ve středu o půl sedmé. To byl den kdy na tom Chloeino bříško bylo asi nejhůř, takže pak půl návštěvy prořvala. Celí vyhladovělí jsme čekali, kdy se Lisa objeví. Dohodli jsme se totiž, že s véčou počkáme až po jejím odchodu, aby nás pak náhodou nevyrušila. Ještě jsme nařídili aby se nám nahrával nějaký nový seriál, který měl zrovna začít, pro případ že by tu smrděla moc dlouho, tak aby nám nic náhodou neuteklo:o). Něco málo po půl sedmé se konečně ozval zvonek a do obýváku si to napochodovala blondýna středního věku v dlouhém kabátu. Dost mě uzemnila tím, že když mi podávala ruku, řekla mi "ahoj" a pak že si sedneme ke stolu a to mi ukázala na stůl a řekla "prosím". V tu chvíli jsem měla úsměv přes celou hlavu a oči jak tenisáky - no řekněte, jak často se vám stane, že na vás améričan v Américe promluví český, néé?:D:D No, měla docela přehled, a později jsem se ji ptala, kde se to naučila a ono z ní vypadlo, že v ČR dokonce kdysi žila!! Nemohla si vzpomenout na město, ale prej tam kde se vyrábějí Škodovky, (prej je to auto které se dá opravit vším a všechno vydrží:D), a tam odkud je Pilsner:o).

Já, ona a Ian jsme zasedli ke stolu, Melissa utěšovala Chloe opodál. Lisa na nás vytasila milion papírů (jak jinak než zbytečných povětšinou:o)), včetně nějakých statistik ČR versus USA (!!!). Zopakovala nám něco o povinnostech hostfamily a o povinnostech AP, vytáhla svoje statistiky a moudra a podstatnou část mluvila o "cultural shock", co může a nemůže nastat, blá blá blá. Ian se s ní dal do celkem vášnivé diskuze -  já u něho občas nepoznám jeslti mluví naprosto vážně, nebo si dělá srandu. Jako například včera, když kočka oblizovala po dlahu, pac tam spadlo něco od večeře a on že tam pak budou lézt mravenci. Melissa se ke mě otočila aby dodala, že je Ian paranoidní kvůli mravencům a on pak úplně nejvíc smrtelně vážným hlasem začal líčit, že co když se mravenci seskupí, naloží na hřbet nějaké naše baby a odnesou je! Že to viděl v nějaké "cartoon", jak se spolčili do tvaru obrovské šipky a odnesli si co chtěli. No dobře, tak u tohodle bylo jasné, že si dělá srandu, někdy se to u něj dá ale dost těžko rozeznat, když to říká jako úplně tu nejvážnější věc na světě:o). Každopádně jsem chtěla říct, že jí začal klást různé otázky a řešit s ní všechno možné a nemožné, až jsem si nebyla jistá, jeslti to všechno myslí vážně nebo ne. Pod nosem mi řvalo mimino a lehce jsem se přestávala soustředit na to, o čem byla řeč, a lehce jsem přestala pobírat jejich vtípky.

Lisa potom naznačila něco v tom smyslu, že i když je to "part of the family", pořád by tam měl lehce zůstat "boss - employee" vztah, a oni dva by pořád měli být "ti vyšší". Do toho ještě začla se svojí statistikou Američani versus Češi, a zobecňovala a říkala jací asi češi jsou  a nejsou a jak se liší nebo neliší. V těhle dvou částech už Melissa nevydržela a též se vložila do diskuze. Už předtím jsem na ní poznala, jaký na to asi má názor, zvlášť když jsme si o tom, jak je to lehce uhozený a jak to agency všechno zveličuje bavili už kdysi dávno. Začla jí tak oponovat, že si myslí, že to takhle zobecňovat nemůže, a že jsme se už dávno dohodli na tom, jak chci aby to fungovalo a jak se tu chci cítit, a ona že s tím jenom souhlasí a má na to prakticky stejný názor jako já. Lisa si zase začla mlet svoji, že může nastat to a to, a pak to ukončila tím, že tohle prostě musí s náma projít, že je to její povinností. Když pak odešla, Melissa mě ujistila, že se nemusím bát, a že se nic nezmění a že si myslí, že to nejde takhle zobecňovat a říct většina čechů je takových a makových tak se musíme chovat takhle a dělat tohle, a že jí stejně přijdu úplně jiná, než podle toho "zobecňování" co Lisa říkala, a že je ráda že jsme spolu v konatku už od června. Docela se mi páčilo jak se do ní uplně pustila a pak mi přišlo milé co řekla, radostí jsem ji chtěla skoro obejmout lol :D:D.

Taky bych si v nejbližší době měla vybrat kam budu chodit do školy a jaké lekce si naberu. Je tu asi několik škol v okolí, teda asi dvě které by byli co se vzdálenosti týče nejvýhodnější, ale ještě jsem se na to neměla čas podívat, co tam nabízejí  a nenabízejí. Dřív jsem si chtěla nabrat třeba nějaké "childcare lessons", třeba bych k tomu mohla získat nějaký papír, který by se hodil do budoucna, no těžko říct. Nakonec to ale vypadá, že si budu muset nabrat jen angličtinu a to z trošku jiného důvodu - abych se měla možnost s někým seznámit. LCC by mi totiž měla dát nějaké kontatky na další au-pair, ale žádné mi nedala. Řekla, že naše agency má sice nějaké au-pair v Illinois, ale většina jich je přímo v Chicagu, což je přece jenom trošku z ruky na každodenní se scházení, že, a že v okolí je tu taky dost au-pairek, akorát ale z jiných agentur. Nevím proč, ale obě jsme si s Melissou mysleli, že se bude moct spojit s jejich LCC, i když jsou z jiné agentury a sehnat mi kontakty nebo tak něco...i kdyby mi dala na někoho z Chicaga, však ono by se to taky hodilo, o víkendu by asi nebyl problém se tam čas od času dostat. Pak právě zmínila ty dvě školy poblíž, do kterých zřejmě chodí hodně aupairek a proto právě bude asi nejjednodušší si nabrat angličtinu, protože tam je největší pravděpodobnost, že tam někoho potkám, že. Tak uvidíme. Asi napíšu Lise mail, jestli mi přece jenom nějaké kontatky nemůže poslat, přece je to její povinnost ne??! Stejně jsem jí měla poslat svoji mailovou adresu a telefon, takže to spojím a zeptám se jí na to....

Tím pádem to i vypadá, že naše měsíční meetingy se omezí jen na mě a Lisu. Prý může zajet sem k nám domů, nebo pro mě přijet a vyzvednout mě a můžeme někam zajít, kam budu chtít. Když odcházela, tak mi i nabídla, že bydlí asi půl hoďky od nás, a kdybych někam potřebovala zavést zatím a Melissa nebo Ian by nemohli, mám jí dát vědět.

Jsem zvědavá jak to teda bude vždycky celé probíhat:o).

5 comments:

  1. Tak je dobry, ze jako se agentura stara, ale aby se nestarala az moc zase:-) To ji musis tu koordinatorku videt kazdy mesic?Dobry i celkem zbytecny zaroven.
    To o tom childcare course jsem si tez rikala, ze to tam mozna bude snazsi to ziskat nez v UK, spis abys na to mela cas;-)
    Jinak uz jsem vyzjistila,odkud pochazi ten otec toho klucika,co hlidam. Je z Decatur, Illinois, USA :DJe to asi 3 hodky autem od tebe, co jsem koukala na mapu:-)

    ReplyDelete
  2. Joo no presne, urcite zakon schvalnosti ze kdyby clovek potreboval, tak se nestaraji a kdyz to nepotrebuje tak je to az otravny...nebo Kdyby mi radsi sehnala ty kontakty nejaky misto toho udelala by lip:X...jinak ty skoly sou tady taky dost drahy takze nakonec mozna budu rada kdyz dam 6semestru aj nebo neceho jen abych to vsechno splnila a bude :(. Musim se na to konecne kouknout:).
    Jinak praveze kazdej mesic a to jak se mnou tak s rodinkou, trapas docela:D. Ono kdyz se tam sejde tlupa aupairek a vsichni nemam vyrazej tak ok to beru mozna ale kdyz to bude Jen ona a ja tak to asi trosku bude postradat smysl bych rekla:X
    Jdu se kouknout na mapu kde presne to je:)).a jak stary maji prcky?

    ReplyDelete
  3. Tak skola,jakakoliv ti urco neuskodi, aspon z tech decek nezblbnes :D:D A aspon najdes nejaky new friends ;-) Ale jako ta koordinatorka docela sucks jako, kdyz ji fakt nepotrebujes a budes se s ni muset jednou mesicne nekde otravovat, no uvidis, treba to nejak ozeli ty schuzky s Vama :D
    Maji jen jednoho klucik 2,5 roku a ted na konci brezna cekaji holcicku. Myslim, ze pokud se nerozvedou, tak zustanou do smrti smrtouci tu v CR, pac Timovi (ten tatik) se tu libi a zije tu uz asi 5-6 let a dom jen na par tydnu na dovcu a pak hura pryc. Asi neco jako my, akorat on utika sem a my zase pryc :D:D

    ReplyDelete
  4. A kdy budeš chodit do školy?Myslíš,že ti rodina dá volno?Já ti nevim,mně to přijde moc 3 mimina..abys tam pak nedělala nic jiného..Potřebuješ taky čas sama na sebe a na odpočinek,na to nezapomeň.
    Je fajn,že rodina je hodná,ale časově..nevim,já bych to nedala..a to jsem si to samé co ty už zažila..

    ReplyDelete
  5. No s nejvetsi pravdepodobnosti budu prave chodit na nejaky evening classes praveze, ale cas mi musi udelat praveze. Kdyz neziskam za rok aspon sest kreditu, muze to znamenat vylouceni z programu, to je aspon co rika agency:)! Jako rodinka zas chape ze se musim dostat i z baraku, zatim to ale neni easy but I got your point, casove to narocny urcite je, zatim mi to neva a priznavam ze tu jsem s mimcama od rana do vecera, pac zatim s nema travim vecery a tak, ja jsem docela "homebody" takze mi to neva tolik jak by to mohlo vadit nekomu jinymu... doufam ale ze tu nekoho brzo poznam a ze obcas bude nejaka zmena prece jenom:). Kde jsi aupairila v Uk nebo taky USA?

    ReplyDelete