Saturday 22 January 2011

Jak jsem přišla k druhému iPhonu a můj první bankovní účet ever!

První úplný víkend (15.,16.1) u rodinky byl ve znamení odpočinku a vyrizovani! Docela jsem se těšila až se pořádně vyspinkám, mluvila jsem s maminkou a tatínkem na skypu, užila si aspon dvě hodinky v soukromí pokoje a doháněla resty na netu. Taky jsem měla Starbucks kafčo a Mekáče ze svého prvního "drive through" - how exctiting:D. Nemůžu si pomoct, ale vždycky mi to evokuje film s Ashtonem Kutcherem, Hele vole, kde mám káru:o)).

Jinak jsem měla "slíbeno", že mě čeká takzvaná "flu shot", čili očkování proti chřipce. Zatím jsme se tam ale nedostali a zdá se, že na to Melissa teď nějak prozatím zapomněla. Další věc na našem seznamu bylo vyřešit americké telefonní čislo. Mají to tu nějaké komplikované, nebo aspoň mě to tak znělo lol. Nejdřív vymýšleli, že bych si mohla nechat svoje staré čislo a přidělali by mi k tomu ještě USA linku (:-O:-O:-O). Jelikož mám iPhona a české čislo u t-mobilu, musela bych si nechat i USA číslo u t-mobilu. Což by byl problém, protože tady je iPhone jenom u AT&T! Což jsem se docela divila, že tu provozuje iPhone jenom JEDEN operátor, když Apple je čistě americká značka???!!!! No prostě nakonec se to vyřešilo tím nejjednodušším způsobem, a to tak, že na Ianovu a Melissinu smlouvu se přidala ještě jedna, tedy ta má, u AT&T. Narozdíl od UK mě bude telefon platit rodinka, takže mi to, že musím mít telefon na smlouvu ani moc nevadí, když to nebudu platit:P. Hádám, že telefon zatím budu potřebovat jen v případě emergency, když se budu potřebovat dovolat rodince nebo kdyby se něco přihodilo... Jelikož si u nich chtěli zařídit i internet a televizní kanály, až bude hotový "basement", tedy asi zhruba za další měsíc, nakonec to Melissa vzala všechno jedním vrzem a zařídila to spolu s mojí smlouvou všechno najednou, bylo to tak výhodnější. No a protože by ta americká simka v mém iPhonu stejně nefungovalo, vyfasovala jsem k tomu svému ještě iPhone Melissy a ta si pro změnu koupila nový. Ian ji prý nedal nic moc na narozeniny, takže si koupila opožděný narozeninový dárek, a jak podotkla, aspoň už nám nebude muset závidět nejnovější verzi telefonu lol. Ian si pak nezapomněl rýpnout, že takhle to vypadá, když se dvě ženský vypustí nakupovat, hned by jen utrácely:D. Mimochodem, docela čučeli, když jsem vytasila takovýto typ telefonu, jak jsem "americká":D. Takže jestliže jsem se ještě před třemi měsíci musela spokojit jen se svojí šest let starou Nokií, teď se můžu pyšnit dvěma iPhony lol. Hello, new addiction! Takže mi lidi můžou pořád psát i na staré čislo, protože mám v provozu oba telefony!
Člověk by řekl, že taková blbůstka jako získání nového čisla a my tam strávili alespoň hodinu!!!

Jako další věc, kterou jsme jeli vyřídit byl můj bankovní účet. Hned po příchodu do banky jsme byli mile přivítáni a byli jsme zavedeny k jedné paní, která se nás měla ujmout. K velmi p---o---m---a---l---é paní, nutno podotknout! Řekli jsme, že si tam chci nechat vyřídit účet, a že bydlím s Melissou jako "exchange student". Výraz "au-pair" tu asi není moc známý, paní ho zřejmě slyšela poprvé v životě:o). Podala jsem jí své veškeré dokumenty - pas, DS dokument a i participation letter od agentury, pořád se jí však ale něco nepozdávalo. V pase ani na vízu totiž přesná adresa mého pobytu není napsaná, stejně tak jako na DS dokumentu a v participation letteru. Adresa tam sice je, ale není tam CELÁ, tzn buď tam chybí směrovací čislo, nebo stát, nebo něco. A oni na to potřebovaly DVA důkazy. Paní tam pořád něco koumala, řešila to s další kolegyní, museli jsme jí vysvětlit celou situaci, co tam dělám, na jak tam jsem dlouho, kde budu pravděpodobně chodit do školy atd., než se jí to všechno pozdávalo a než mi konečně zařídila účet. Okopírovala si všechny moje dokumenty, rozhodila jsem pár podpisů a bylo to. Znovu by člověk řekl, že je to záležitost na vyřízení za deset minut, zase jsme tam ovšem seděli aspoň hodinu. Nevím co komu může trvat na tom, než si okopíruje stránku pasu??!! Dost už jsme tam z ní s Melissou kvetly a dělaly na sebe oči, protože to vážně trvalo celou věčnost!!! Jak nám paní řekla, byla to velice mrtvá a nudná sobota, tak asi měla pocit, že nikam nemusí pospíchat. Nakonec si šla ještě okopírovat poslední papír, nechala nás tam čekat, tak jsme žili v domnění, že tam čekáme na TEN okopírovaný papír, a ona si tam milostivě po další půl hodině napochodovala, aby nám dala jen to, co už jsme měli nachystané hodinu na stole a ten okopírovaný papír si nechala pro sebe! Opravdu jsem asi zpomalenějšího člověka v práci neviděla:o). Po asi hodině  a půl mi konečně popřála "good luck" a konečně jsme se mohli rozloučit s tím, že karta mi dorazí poštou do sedmi dnů. Upalovali jsme odsud jako by nám za patama hořelo, co kdyby si vzpomněla, že od nás potřebuje ještě něco, a chtěla nás zdržovat další hodinu, že.
Celý týden mi Melissa pokaždé, když šla vybrat schránku hlásila, že karta ještě nedošla. No a hádejte co?! Dneska, přesně o týden později volali z banky, ať se tam dneska ve tři stavíme ještě jednou, protože si OKOPÍROVALI ŠPATNOU STRÁNKU Z MÉHO PASU!! Jesus! Takže jsme si tam museli udělat výlet čislo dvě, i když nás obsluhovala jiná paní a už to šlo o něco rychleji. Jen doufám, že už si okopírovali SPRÁVNOU stránku a já se během několika příštích dnů budu moct pyšnit svoji první kreditkou:D!

Jinak ale na obranu toho, že to tu je jak se zdá všechno na dlouhé lokty, jsou tamější služby na úplně jiné úrovni. Všude se vás hned po příchodu, sotva se za vámi stačí zabouchnout dveře, ujmou a ochotně a příjemně s úsměvem na rtech se vás ptají co si přejete, mnohdy se vám i představí (!!!), povídají si s vámi, zeptají se, jak se máte, několikrát vám popřejou hezký den a poděkují za to, že jste využili zrovna jejich služby. Což je na druhou stranu zase milé!

2 comments:

  1. Ty jo, uz jsi velka holka, mas dva iPhony a ucet (navic americkej) k tomu!;D Pripomina mi to moje boje s finkou bankou, se kterou jeste budu bojovat az se vratim:-)Kazdopadne ono cloveka to se.e o to min, kdyz aspon k tobe pristupuji mile a ochotne,ze?;-)

    ReplyDelete
  2. Joo, no to teda jsem jako!!!:D Jako konecne si fakt pripadam DOSPELE s prvnim uctem EVER a rovnou jeste AMERICKYM praveze:D. Jeset jsem ale porad neobdrzela tu kartu, tak doufam ze ji poslou konecne!!
    oni z toho meli dost vanoce, kdyz jsem rekla ze jsem jeste nemela ucet svuj ani, ooops:D. Njn, vsechno je jednou poprve:D.
    Joo, tvoje peripetie s finskou bankou si pamatuju, ted uz to mas ale vsechno vyrizeny ne?
    No ale presnee, ten pristpu je proste neco uplne jineho a promines jim i tu chybu a cekani, kdyz jsou tak mili:o)!! Proste jako jednou bych si prala, aby se cesi aspon z poloviny priucili v tomhle!

    ReplyDelete