Tuesday 22 February 2011

Bunco

....kdybyste někdo tápaly, co tím názvem básník chce říci, tak vám prozradím, že je to název hry s kostkama:o). Taky jsem netušila, až do pátečního večera.


Vím, že to Melissa někdy před týdnem zmínila, že v pátek má "bunco" před Ianem, nějak sem se tím ale nevzrušovala, myslela jsem prostě, že jsem jen blbě rozumněla.....

Tenhle pátek, o týden později jsme právě byli u konce večeře, když se Melisse rozezpíval telefon, a ona se chytla za hlavu, že na to málem zapomněla, že je dneska přece "bunco night"! Jen na mě kývla, zeptala se, jeslti jsem už dojedla a zavelela, že se jde k sousedům hrát Bunco. Vůbec jsem asi na ni nečučela jak péro z gauče s nechápavým výrazem, co mi to tu říká a cože to jdeme hrát a co po mě jako chce:o)). Tak mi bylo vysvětleno, že je to kostová hra, a pak ji napadlo se mě vůbec zeptat, jeslti jako chci jít. No samozřejmě jsem chtěla. Na místě jsem zjistila, že se s tím asi stejně nejak počítalo, protože počet hráčů přesně seděl.

Celá akce se konala u "sousedů" na konci ulice. No cca hádám asi pět minut chůze, víc určitě ne. My jsme se vezli autem:o).

Jednalo se vyloženě jen o dámskou jízdu, kde se sešla většina sousedek, které jsem potkala tenkrát na té party. Většinu z nich (kromě asi jedné), jsem od té doby neviděla, přesto mě vítali jako starou známou a překvapivě si většina správně pamatovala i moje jméno. To znamená žádná [Íva] ani [Ejva] ale Eva :D! Čekalo se už jen a jen na nás, tak mi Melissa jen v rychlosti vysvětlila o co vůbec jde a řekla my pravidla, vyfasovali jsme drink, a začlo se.

A o co že teda vlastně jde?
Dohromady nás tam bylo dvanáct, a byli tam tři stoly po čtyřech židlách. Na každém stole na nás tak čekal list papíru s názvem hry a čísly od jedné do šesti, kam se zapisovaly výsledky, tři hrací kostky a propiska. Na prvním stole tak ještě přebýval zvonek:o).

K tomu každý dostal svůj výsledkový list s názvem hry a osmnácti znaky - v našem případě srdíčky, které jsme pak v průběhu podle výhry nebo prohry v jednotlivých kolech buď kroužkovaly nebo křížkovaly. Hra začíná zazvonením zvonku a předtím se teda ještě řekne na jaké čislo se hraje. Logicky jsme začínaly od jedničky. Takže při zazvonení zvonku hráči u každého stolu se střídali v házení kostek a počítaní jedniček. Ti co seděli napříč stolu byli "partnerky", to se pak ale vždycky během hry proházelo. "Partnerky" u každého stolu tak musely naházet určitý počet požadovaných čísel - tuším 20. Který z týmů to nasbíral nejdřív, musel zvolat a byl konec kola, poté jsme se přesunuly podle toho kdo prohrál a vyhrál k dalším stolům. Když někdo hodil jakékoliv jiné číslo na všech kostkách, měl automaticky pět bodů. Když někdo měl to štěstí a hodil na všech kostkách číslo, které jsme zrovna házely, bylo to "bunco".

Takhle se prostřídali všechny čísla a dvakrát. No třeba se to hraje i u nás, já o tom ale ještě nikdy neslyšela. V tom případě omluvte moje velmi laické vysvětlování, které asi moc nedává smysl, ale nevadí:o).

Každopádně některé dámy to docela prožívaly, řvaly a pištěly u toho, to se zvyšovalo s množstvím konzumovaného alkoholu, takže o zábavu opravdu nebyla nouze:o). Do toho vždycky byla přestávka, kdy jsme se všechny sešly v kuchyni u zdroje jídla a pití, takže hru jsme ukončili asi až někdy o půl jedenácté:o). Většina těch sousedek je vážně lehce "crazy", rozumějte hlučných/hlasitých hlavně, myslím, že Melissa tam byla jako jedna z mála z "normálnějších", tudíž držících se v pozadí lol. Líbí se mi, že se neskupinkuje a baví se všichni dohromady, no a ty konverzace, ty stály za to:o). Ale radši je sem ani nebudu publikovat lol. Opět jsme si suprově zabrečely smíchy, no bezva odreagování to bylo. Až bych to nebyla já, abych neudělala ostudu a asi z toho jak jsem se smála mi jaksi vyšplouchlo červený víno ze skleničky, kterou jsem držela. Sice né moc, no ale bylo to na zemi i na mě, ještěže jsem měla červený tričko, tak to nebylo tak nápadný, musím zkontrolovat, jeslti se to vypralo:o). Domácí, u které se to konalo, to okomentovala tím, že se nic neděje, že má přece doma děcka a je na to zvyklá, super:D!

Na začátku hry se mi dokonce docela i dařilo, a pořád mi ´padalo co jsem potřebovala (i když to na tom zase až tak nezáleží, protože záleží i na té "partnerce", co s váma hraje). V jedné přestávce Melissa jukla na můj list papíru a když zjistila, že se mi daří, tak poznamenala, jelsti vím, že se hraje o prachy:D. No to jsem samozřejmě nevěděla, já myslela že ten příspěvek který každý dával byl třeba na to, že tam bylo jídlo a pití nebo tak něco, to že by se hrálo o prachy mě ani nenapadlo:D. A v další polovině jsem se tedy asi začla moc snažit tím pádem (:D), takže se mi automaticky přestalo dařit, škoda! I když teda to nebylo jednom na mě, ale na mé spoluhráčce, jak už jsem dodala, každý si totiž liboval, když mě vyfasoval za partnerku, protože jsem byla prý "good roller", většinou mi fakt padalo, co jsme zrovna potřebovaly:D. Bohužel na mém výsledkovém papíru v druhé polovině začly převažovat křížky nad kolečky. V posledním kole na mě poprvé padla jako partnerka Melissa, a docela se nám i dařilo, a měla jsem azse pár koleček, na výhru to ale nestačilo, přesto jsem si nevedla špatně. Výherkyním se tedy rozpočítala finanční odměna, první místo si vzalo myslím asi padesát dolarů!! Kdybych však věděla, že je cena i pro tzv "losera", tak se spíš budu snažit abych byla poslední, protože to byly docela hezké ceny, jako svíčky, pyžamové plyšáčkové kalhoty s červenými pusinkami - ty se mi fakt líbily:D, pak ještě nějaký sprchový gel a tak z Body Works, no pak cena, která měla úspěch největší - kalendář do půl těla svlečených "kovbojů". Takže ho hned vybalily, a začly prohlížet a hodnotit kovboje, případně je porovnávat k manželům, no kopec srandy zase!!! Břišní svaly dostaly zabrat, možná přece jenom neztloustnu haha!!

Hned po skončení hry kolem půl jedenácté jsme se bohužel jako první musely odebrat domů, Melissu čekala další noční "směna" s miminy, a mě ostatně taky moc spánku nečekalo, protože mě další den v sobotu čekalo velmi brzké ráno, ale o tom až v dalším postu:o).

4 comments:

  1. Ahojky, prave jsem zhltla tvuj blog jednim dechem. Ja jsem ted jako ap v Anglii trochu na poli mezi bazantama(:D),jednoho krasneho dne doufam,ze se podivam do USA jako au-pair,snad pristi rok,uvidime.Kazdopadne trochu zavidim kdyz to tady ctu,uzasny vztah s rodinkou(aspon me to tak vyzniva z prispevku).Obdivuju te ze zvladas 3 novorzence(jinak jsou krasnoucci a Chloe je opravdu podle fotek nejmensisnad ji bude brzy dobre) ja mam na starost tez 3 deticky,ale vekove jinde nejstarsi elise ma 9,klucina bude mit 4 a malicke je ted 19mesicu a tu mam asi nejradeji,obcas je to boj,ale jsem rada ze jsem tu,i kdyz obcas vic prace,ale vzdy se to da zvladnout.No a konecne jsem si zalozila blog (jo po roce bylo na case :D) http://lifeisdream-danus.blogspot.com/ tak kdyz budes chtit tak se jukni,nic moc(spis nic0 tam jeste neni,ale Rim taky nepostavili za den,ze.
    Zatim preji pevne nervy a uz se tesim na dalsi zapisek.
    Dana

    ReplyDelete
  2. Mas pravdu, opravdu jsem pravidla Bunco hry nepobrala :D

    ReplyDelete
  3. jo, tak to věřim, že jste měli srandu! je to super :) jinak takový věci s vínem se většinou stávaj mně... nesnášim to!! :D :D :D

    ReplyDelete
  4. Danus: Ahojky, diky za komentar:o). Tez jsem prelouskala tvuj blog, tim ze je jeste v plenkach, mi to nedalo ani moc prace a uz se tesim na pokracovani:D. Tez jsem v UK zila s army family a tez jsem zila uprostred poli, takze tim vic se do toho dokazu vžit:D!

    Klarka: vůůůůbec me to neprekvapuje:D:D. Ja to taky pobrala az jsem byla zapojena do hry ale:D.

    Jira: joo no prave, ja vzdycky musim mit neco special a udelat nejakou ostudu:D:D:D.

    ReplyDelete