Saturday 21 May 2011

Velikonoce po Americku

Sice už od toho přeci jen pár týdnů uběhlo, ale fakt nestíhám psát a nemůžu Velikonoce nechat bez zmínky. Né že by se tu dělo něco extra speciálního, ale i přes to mě docela překvapilo, že se tu Velikonoce docela prožívají. Nebo mi to tak aspoň přišlo z mýho pohledu - a s porovnáním jak se to prožívalo třeba v UK, teda aspoň u rodin, u kterých jsem byla.

Melissa už pár týdnů předtím zmiňovala jak moc má ráda Velikonoce, a že je to asi její nejoblíbenější svátek. Tak jsem se tomu strašně divila s tím, že já Velikonoce teda ráda vůbec nemám - a potom, co jsem jí vylíčila naše zvyky se mi už moc nedivila:D. Docela koukaly, když jsem jim říkala, co tu provádíme na Velikonoce my, prej, no to jsem teda ještě nikdy neslyšela, a pořád to nemohly pochopit jako:D:D, asi jsme jim trošku připadali jako z Marsu.

Týden před Velikonocema jsme vyrazili na "Velikonoční nákup". Lidi, to jste neviděli. U nás se v obchodech většinou objeví nějaká ta Velikonoční dekorace, čokoládový zajíčci, vajíčka atd., no známe to, teda podle toho co si aspoň pamatuju, protože je pravda, že já už jsem doma na Velikonoce vlastně pár let nebyla. Jako všechno v Americe, tady se to bere ve velkým a tak trochu komerčně, či jak to říct?! My jsme teda jeli jen do Walmartu (nebo Targetu??! - no to je jedno, vyjde to nastejno).  Ale kdybyste viděli těch velikonočních věcí, sladkostí, dekorací a nevím čeho všeho ještě!!! Opět vyhrazená půlka supermarketu a milionu regálů. Samozřejmě se tu dělá tzv "Easter hunt" - ten jsme však letos neměly, jelikož mimča by z toho nic ještě neměli, že..., a také si tady dávají tzv "Easter baskets", čili velikonoční košík. To byla proti Anglii novinka:o). Ve Velikonočním košíku většinou můžete najít různé sladkosti od jelly beans a dalších různých prkotinek, po čokoládové vejce, kuřátka, zajíce, po drobnosti typu plyšáků, malých hraček pro děcka, atd...jelikož jsme tu měli to "Bunco" před velikonocemi, tak "loser" dostal taky velikonoční košík a kromě sladkostí tam byla třeba i utěrka s velikonočním motivem a tak:D. Moje rodina si většinou velikonoční košík vyměnuje s Chadem a druhou Melissou, tzn košík i pro Logana, potom jsme potřebovali ten na Bunco a Melissa sice říkala, že si dávají i s Kim, a něco pro jejich děcka - o Velikonocích jsme je ale neviděli a co vím, tak Melissa koupila děckám jen nějakou iTunes gift card, a poslala to s přáním v obálce. Takže nakonec toho moc nebylo a přitom kdybyste viděli ten nákup! Sice jsme kupovali ještě něco potravin a nějaké čistící prostředky a tak, ale toho moc nebylo a přesto jsme v obchodě nechaly 250 USD (!!!). Převážně za SLADKOSTI!! No, při pohledu na tu částku u kasy mi spadla čelist až někam pod zem, no a myslím že Melisse docela taky, protože podotkla "ještěže to nevidí Ian:D". I tak se ale nestačil divit, když jsme z auto nosili těch milion igelitek. Zhrozil se s tím, jestli se Melissa nezbláznila  a že to jsou jen Velikonoce a né Vánoce. To si teda nedokážu představit, jak tu prožívájí Vánoce. V našem nákupu samozřejmě něchyběly ani vajíčka a barvy na ně, takže potom někdy ve středu před Velikonocemi jsme si večer sedly a barvily vajíčka. Ty už jsem teda opravdu dlouuuuuuho nebarvila. Co si pamatuju doma, tak většinou vždycky byly k dostání jen takové ty základní barvy, plus nějaké samolepky a tak, tady jsme měli celou paletu všech možných a nemožných barev, k tomu různé výtvarné pomůcky, včetně různých razítek, samolepek, glitrů a korálků (!!!), a nevím čeho všeho možného ještě. No nakonec jsme jich obarvili jenom pár, chtěli jsme to pak ještě dodělat, ale bohužel byl zase nedostatek času. I když to bylo docela pěkný, že jsme si sedli a dělali to společně a tak:o). Samozřejmě nechyběla ani velikonoční dekorace v podobě zajíců a včetně velikonočního ručníku, utěrky a tak....a pozor...dokonce se i vytáhl VÁNOČNÍ STROMEČEK. Ano, slyšítě dobře, nespletla jsem si období:D. Byl to jen takovej ten cca 25cm velkej co se položí třeba na stůl, no ale i tak sem se nestačila divit. Na něj jsme měli malinkaté ozdoby mini vajíček, zajíčků, kuřátek a tak:o). To nechci vidět jak to tu bude vypadat až mimina budou větší, teď dostaly jenom takové malé mini plyšáky (doma jako, jinak toho dostaly mnohem víc). I já jsem v sobotu večer obdržela svůj velikonoční košík, (viz foto:D), tak jsem byla potěšena, i když teda né tak asi moje postava:D.

Akorát tu nemají teda žádné volno navíc, co si pamatuju, tak i v UK byl volný pátek před velikonocema a nevím jestli pak i pondělí (??), ale tady to byl jenom víkend, resp. neděle, kdy jsme byli pozvaní na oběd a následně večeři.

V neděli jsme už museli vyrazit tak kolem deváté ráno z domu, protože jsme nejdřív jeli do kostela. Nevím jestli tam rodinka jezdí každý rok na Velikonoce, nebo to spíš bylo proto, že kvůli tomu že tam byli děcka pokřtěný, měli by se tam aspoň čas od času "ukázat". Takže jsme se všichni svátečně oblíkli, Chloe na to měla speciálně koupené šaty a boty (!!!), kluci zase světlé kalhoty a košile a samozřejmě i boty, bez kterých by tam asi nedošli:D:D:D. Ten kostel je fakt obrovskej  a bylo tam strašně moc lidí, tentokrát tam měli i sbor a tak. Snad by jsme si už ani neměli kam sednout, kdyby tam už nečekali Chad a Melissa s Loganem a ještě Melissy táta tam byl. Samozřejmě jsme kvůli miminům zase byli centrem pozornosti, za náma seděli nějací lidi a nevím jak na to přišli - protože jsme se s něma nebavili předtím aspoň co jsem si všimla, ale ta jedna paní prej "která z vás je au-pair". Nevím jestli to bylo myšleno jen na mě a Melissu nebo i druhou Melissu - možná ta se s něma předtím bavila, když tam seděli dřív. Tak říkám, že to budu asi já a ona prej na mě, jak to že mám teda prázdný ruce - protože v tu chvíli drželi kluky Melissa a Ian a Chloe si hnedka uzmula druhá Melissa. No nevím proč, ale každopádně mě tím skoro naštvala, protože těch okamžiků kdy já mám prázdný ruce je opravdu pomálu, nehledě na to, že o víkendu bych ty prázdný ruce mohla mít POŘÁD kdybych chtěla a vůbec, co jí je do toho!:D Vím, asi to blbě nemyslela, stejně mě to ale naprudilo. No naštěstí Melissa byla rychlejší než já, takže se na ní stihla otočit a říct jí, že "Eva si to ale ZASLOUŽÍ", což ji umlčelo. Ha. Během mše jsem ale brzo prádzný ruce stejně neměla:P. Děcka byli hodnoučký, Harrison si tam samozřejmě i pospal, jen Noah nám zase dělal chviličku ostudu. (Ne)překvapivě:D. Tak s ním Melissa musela na chvilku odejít na stranu, protože spustil svůj ultrazvukový hysterák:D. Druhá Melissa se ptala, jestli je u nás v ČR víc katolíků nebo protestantů. Ehm. V první chvíli mě, nevěřící, lehce svojí otázkou zaskočila, nikdy jsem o tom nějak nepřemejšlela:D.
Po kostele jsme se všichni odebrali a jeli k Melissyným rodičům (té druhé Melissy, né  "mojí":D). Oni teda vlastně nejsou ani příbuzní - myslela jsem nejdřív, že Chad a Ian mají společného alespoň jednoho rodiče, ale nemají, takže vůbec nejsou pokrevně příbuzní, no a Melissa je Chadova manželka že, takže ta s mojí rodinou taky nemá nic společného, co se "příbuznosti" týče. Melissy maminka je též portorikánka, ale žije tu už asi od svých osmnácti let, a otec má polské předky - i jméno proto mají polské. Ještě tam s námi byla Melissy mladší sestra Natalie, která je jen o trochu starší než já. Pan Brzoski se mě na začátku zeptal odkud jsem, tak jsem řekla, že z Czech republic, a on samozřejmě prohodil něco o "Czechoslovakia", tak říkám že né, že to už dávno neplatí (grrrr). A on se mě potom přesto zeptal, jestli jsem tedy češka nebo slovenka!!!! Jesus:D! Jinak byli moc milí a líbilo se mi, že asi jak jsou též "latinos", tak to tam bylo takový temperametní, hlučný a tak:D, a pořád se mě někdo ptal, jestli ještě něco nechci, nepotřebuju, jeslti jsem měla dost a měla jsem pocit, že mě chcou neustále krmit haha. Nejdřív jsme se trochu fotili - rozumějte každý se vyfotil s mimčama:D. Jsou to holt naše malé celebrity, no. Nutno podotknout, že v těch oblečcích fakt byli k sežrání, roztomilouši!!! Před začátkem oběda jsme se všichni chytly kolem stolu za ruce a pomodlili se. Poté jsme začli hodovat:D. Doslova. Jako vždy a u všeho tady, bylo tam strašně moc jídla, už ani nevím co jsme všechno měli, ale my jsme dovezli uvařenou šunku, mnaaam, to ale nebylo jediné maso, bylo tam na výběr kuřecí, hovězí, vepřové, no prostě skoro všechno:D, cous-cous, něco jako zapečené brambory, nějaké jakože knedlíky, zelenina, no prostě od každého něco a od každého něco si také každý musel nabrat na talíř, takže fakt HODNĚ toho bylo. Poté následovala káva a zákusek a pak už jen má exploze, jak jsem byla plná:D. Logan byl velice vtipný, když podotknul že chce jít domů a oni se ho zeptali proč chce jít domů. On vysvětlit, že chce aby on, maminka a tatínek šli domů, protože tam jsou MIMINA a protože mimina brečí. ha ha. Očividně ho rozčilovali:D, a když mu to pak vysvětlili a snažili se mu to rozmlouvat, tak jen protáčel znechuceně oči, jakože "no jasně ale já si myslím stejně svoje". No to bylo fakt HILARIOUS, když má dvouletý dítě takový rozumy. Pak se tam rozebíralo moje jméno (euhm). Přijde mi, že lidi v UK se nad výslovností nepodivovali tolik jako tady a taky si to tolik nepletli. Co je na tom, říct EVA a né [Íva ] případně [Ejva]. Spousta lidí se mě taky ptá, jeslti jsem viděla film Wall-e, protože tam ten robot očividně volal Evaaaa, Evaaaaaaa (ale teda spíš jako Íva asi:D). - neviděla. Ale každopádně to Logana velice zaujalo a pak na mě asi hodinu volal [Íva, Ívaaaaaa] :D. No fakt tam bylo docela živo a byla sranda. Po jídle jsme se přesunuli do obýváku a nastala výměna velikonočních košíků. To se týkalo hlavně Logana, naše mimča od nich dostali jen takové menší košíčky, kde měli nějakou kluci nějaké autíčko, nějakou přesnídávku nebo něco na jídlo, Chloe takovou speciální kousací hračku na zuby ve tvaru jahody - která když do ní kousne, tak vibruje - cool, takové měkké miminovské hadrové kostky a tak, jen nějaké drobnosti. Logan pak dostal košík od nich (rodičů), od "mojí" Melissy, od prarodičů a od Natalie. Slovo košík tu ovšem ztrácí význam, protože to nebyl košík, to byly DARY. Dostal takovou spoustu hraček, nějaké sladkosti, dokonce i spoustu oblečení, že to jste neviděli. Na VELIKONOCE!!! To si fakt nedokážu představit jak u nich vypadají Vánoce, fakt né. Ještě předtím směrem ke mě teda "druhá Melissa" omluvně podotkla, že to je jejich jedinný vnuk, no ale myslím že víc toho stejně dostal od rodičů než prarodičů, no každopádně toho bylo fakt HODNĚ!!! Přitom se stejně zasekl u první hračky, a pak už ani neměl skoro zájem ty ostatní otevírat a dívat se co ještě dostal, skoro ho k tomu museli nutit. Druhý den teda i "moje" Melissa podotkla, že to trošku přehnali a že si myslí, že na Velikonoce by to takhle vypadat nemělo, že ty by měli fakt být jen o vajíčkách, zajících aspol., ale že tohle bylo moc a takhle že to teda rozhodně neplánuje až jednou budou děcka větší. Já jsem podotkla něco jako "no, bylo to tam skoro jako Vánoce" a ona, no tak to jsi ještě neviděla Vánoce:D! Proste mazec!

Pak jsme se někdy kolem asi čtvrté hodiny měli přesunout o dům dál - k Ianovým rodičům. Melissa a Chad měli dorazit později. Bylo to poprvé, co jsem byla v domě Ianových rodičů, resp. matky a jejího manžela, no jak už jsem říkala, s nima byli pohádaní a moc s nima nepečou. Byli jsme tam jako první, a později dorazil Chad s Loganem a ještě Christopher, kterého tam dovezla jeho máma. No tam to byl pravý opak od první návštěvy - konverzace trochu vázla a bylo to tam mnohem tišší a takové...ehm..rozpačitější?? Druhý den se mě Melissa ptala, co jsem si o tom myslela, a jeslit jsem si taky myslela, že to bylo takový..divný:D. Cathy navíc ještě neměla jídlo připravené, takže bylo hodně v kuchyni, a mimina pak usnuly, takže ti to taky moc nezachránily. Navíc tam dorazil jen Chad s Loganem - bez Melissy. Nikdo nějak nevěděl proč, až později Ian přišel s tím, že to bylo asi kvůli němu, protože něco řekl co neměl. Před jídlem jsme se opět všichni chytly do kruhu za ruce a pomodlili. K večeři bylo skopové, cous-cous a nějaká zelenina. Melissa mě připravovala na to, že Cathy moc vařit neumí, nakonec to bylo ale docela dobré. Taky se mě Steve (Ianův stepdad) a Cathy se pak přidala, ptal, jeslti jsem už byla v Chicagu a tak, a že tam někdy v pátek nebo sobotu s Cathy jezdí občas jen tak, na výlet, a že jestli chci, tak bych se někdy mohla připojit, a že by mě tam provedli a tak. Ehm...to je sice hezký, ale ještě hezčí by to bylo, kdyby bylo trošku...normálnější?:D teda, sama bych to asi nepoznala, podle toho co jsem o nich slyšela se ale občas nestačím divit. Přesto jsem ale jako slušná dívka poděkovala, a řekla jsem jak "great" by to bylo. To se ale asi jen tak nestane, protože o týdne později následovalo čóro móro a už jsou zase rozhádaní:D. Takže usmiřovačka přece jenom moc dlouho nevydržela. Momentálně jsou rozhádaní i Ian a Chad....no zajímavé....přitom kdybych to o Cathy a Stevovi nevěděla, tak takhle z návštěv bych v žádným případě nepoznala, jací jsou, to se vždycky zdají milí, hodní atd...Asi kolem osmé jsme se rozloučili, objali, tentokrát mě přišel obejmout i patnáctiletý Christopher:D, a asi až kolem deváté jsme zmožení a unavení dorazili domů, od rána jsme měli všichni dost, holt je to žraní a návštěvování náročnější než by člověk řekl:o).

6 comments:

  1. :D :D ultrazvukový hysterák :D :D tak to jsi mě pobavila... jenom nevím, co bych dál dodala, protože ještě vstřebávám ten článek ;) :D :D ale docela by mě zajímalo - strávit vellikonoce, vánoce a tak v USA... že to je mega, to mě ani nepřekvapuje... ale ty prachy, co do toho vrazí! tady se hodně řešej narozeninový oslavy (v porovnání s čr) - skákací hrady, speciální programy... takový malý děti... skoro každej tejden někdo z těch našich tří zlobičů jde na nějakou oslavu :D

    ReplyDelete
  2. Tady v UK jsme meli patek a pondeli, je to tak jak jsi napsala ;)
    Jinak jako tady zase decka dostaly hromady cokoladovych vajicek, nevim jestli jsem to na blogu zminila,ale v tescu tu meli pred velikonocemi akci,ze kdyz koupis jedno cokoladove vajicko (vajicko rozmeru fotbaloveho mice :D) tak k tomu dostanes jakoze 2 ty vajicka zdarma,takze hm jich nakoupila asi kolem 30 signle a k tomu tech 2x ke kazdemu zdarma....garaz byla plna,vajicka mame do dnes :D spoustu hm rozdala po znamych a Elise nesla i neco so skoly,ale stejne jako tolik cokoladovych vajec jsem pohromade jeste nevidela. A jinak tady treba Elise dostala jeste nove Nintendo 3DS a kluk a mala nejake obleceni,takze taky docela jsem koukala..malovani se nekonalo, jen ten Easter eggs hunt,takze aspon to jsem zazila.

    Ale ted z toho popisu, jsem si fakt predstavila pak ty Vanoce a vidim jak barak pretyka darkama...jako tady u nas...budu muset asi udelat nejaky 'vzpominkovy' clanek na vanoce a pridat fotky :D.

    Taky koukam,ze se me konecne objevil,zase zpatky ten clanek o koncerte,jdu ho prelouskat znovu ;)

    ReplyDelete
  3. ... a taky si vlastně řikám, že jsem o těch našich velikonocích nepsala tak pozdě (i když jsem si tak připadala) proti tobě :D ale lepší pozdě, nežli později... a ještě lepší pozdě, než nikdy ;)

    ve španělsku se taky kupujou obrovský čokoládový vejce, nebo tak a já se na to těšila a ono nic... :( a tady teda prázdniny byly čtvrtek, pátek a pak ještě celej tejden! ufff... :D

    no, dostat Nintendo 3DS k Velikonocům, to je docela fajn... :)

    ps: nechceš si zrušit opisování obrázkovýho kódu u komentářů? nějak mě to neba ;) :D

    ReplyDelete
  4. holkyyyyyy dekujuuu, delate mi radost, asi vas jmenuju na moje oficialni komentatorky haha:D!
    no myslim ze na me s tou opozdnenosti jen tak nekdo nema:)! ale proste ja uz jsem mela nachystanej nadpis (:D:D:D) od tech Velikonoc, protoze jsem to sem chtela zminit a vim, ze kdybych to treba nakonec vynechala, tak bych mela pocit, ze tady neco chyby a prestal by me bavit celej blog..asi to moc nedava smysl ale neva:).

    jo ale detsky party (viz pripravovanej clanek:D), se tu taky delaji ve velkym samozrejme...mazec, pokud vim tak u nas se to tak vubec nevede..ale to bylo i v UK, taky jsme zvlast v jedne rodine chodili na party snad kazdej mesic!:-O

    tss ani jedno velikonocni vajce ti nedali jo:/? no a to opisovani tech kodu si klidne i zrusim, kdyz mi reknes jak:D! teda nejdriv se pokusim to vykoumat sama, ja o tom nikdy nepremejslela tak nevim kde v nastaveni to je, treba to najdu:D!

    Danus: no to my tu taky prave ty velikonocni sladkosti mame doted:D, a ja vetsinu svyho velikonocniho kosiku taky haha. u ty tvoji rodinky me uz to taky ale ani tak neprekvapuje - i kdyz stovky Bratz dolls a Thomasu jsem nerozdejchala doted asi:D:D:D.

    ReplyDelete
  5. hihi, oficiální komentátorky - to se mi líbí :D :D
    jo, je super, že to napíšeš... taky by mi vadilo, kdybych něco nedala...
    ne, vejce tu neměli... něco malinko jo a možná mi i nabídli, ale ne... tady se ty velikonoce slavili spíš pečivem a takovýma místníma speciálníma jídlama... jo a prababička rozdávala peníze jejím vnučkám :) (tzn. hm a jejím sestrám a sestřeicím)...

    blogger - nastavení - komentáře... a tam si upravíš, jestli chceš, aby komentovali, jenom přihlášení lidi a jestli chceš mít obrázkovej kód... ono to je proti spamům, ale mně žádný nechoděj... řikala jsem si, že až mi nějakej dojde, tak si to aktivuju, ale do tý doby si zrušim kódy, je to jednodušší a příjemnější komentovat ;)

    ReplyDelete
  6. Jsem poctena :D:D
    No jako me uz snad ani nic neprekvapi...i kdyz obcas se divim,ale uz ne tak jako zezacatku,ze tu fakt maji vsechno na co ukazou a nebo jeste hur vidi v televizi, to pak jen hm zvedne telefon, nebo opise internetovou adresu a sup uz to kupuje.. :-O :D

    Ja jsem dostala 4 cokoladovy vejce a nejake jine sladkosti a lezi mi to tu doted,asi to dovezu jeste brachovi v srpnu lol

    ReplyDelete